uzaktan eğitim

Evde Çalan Okul Zili

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Evde Çalan Okul Zili  

2020 yılı, pandemi sayesinde zorluklar ve belirsizlikler yılı olduğunu kanıtladı. Yıla virüsten habersiz başladık ve şu an hayatımızın her alanını etkiliyor.  Ülkedeki en tartışmalı konulardan biri de okulların yeniden açılması ile ilgili oldu. Bir yandan öğrencilerin sosyal ve akademik ihtiyaçları gözetilirken, diğer yandan öğrenciler, eğitimciler ve diğer okul personelinin karşı karşıya oldukları sağlık riskleri göz önünde bulunduruldu. 2020-2021 eğitim öğretim yılına online eğitim ile başlıyoruz. Online eğitime geçiş ile öğrencilerin ve ebeveynlerin karşılaştıkları birtakım psikolojik zorluklar olacak. 

 

Bu herkes için yeni bir deneyim. Online eğitimin sürdürülmesi konusunda ebeveynler de stres ve endişe yaşıyorlar. Ebeveynlerin kendilerini ve öğrencileri daha yumuşak bir geçiş için hazırlamalarının veya psikolojik durumlarını takip etmenin elbette bazı yolları var. Her şeyden önce, ebeveynler kendi bireysel ihtiyaçlarını ve sorunlarını dikkate almalı ve ondan sonra öğrencilere destek vermelidir.  

 

Çocukların psikolojik destek durumlarını takip etmeleri için ebeveynlere ipuçları: 

Okul Öncesi Dönem: 

Parmak emmeye başlama 

Alt ıslatma davranışlarının görülmesi 

Ebeveynlerden birine fazla yakın durma ihtiyacı 

Uyku bölünmeleri 

İştahta azalma 

Sosyal geri çekilme 

  

İlkokul: 

Saldırganlık davranışı 

Öfke nöbetleri 

Ebeveynlerden birine fazla yakın durma ihtiyacı 

Kabus görme 

Derse katılmaktan kaçınma 

Fiziksel şikayetler 

Arkadaşlardan çekilme 

  

Ortaokul/Lise: 

Uykudaki değişiklikler (artış/azalma) 

Beslenme alışkanlıklarında değişiklik 

Artan öfke veya saldırganlık 

İzolasyon 

Madde kullanımı 

 

Ebeveynlere Öneriler: 

1.Günlük bir rutin oluşturun ve sürdürün. Bu belirsizlikleri giderir ve kaygıyı azaltır. 

2.Temel hijyen ve sağlıklı yaşam tarzı uygulamalarını modelleyin.  Kapsamlı el yıkamayı, düzenli fiziksel aktiviteye katılmayı ve dengeli beslenmeyi içeren örnek davranışlar sergileyin. 

3.Evde sosyal sorumluluk projesi oluşturun. Örneğin, sağlık çalışanlarına teşekkür mektubu yazmak gibi etkinliklere teşvik edin.  

4.Açık havada fiziksel aktivite için imkan sağlayın. Doğa, merakı teşvik eder ve egzersiz davranış kontrolünü düzenlemeye yardımcı olur.  

 

Yazar: Psikolog Sadiye Akbulut